Svenska Spel


År 2014 upptäckte Svenska Spel att Stryktipsets målgrupp saknade samlad, underhållande och enkel information om stryktipsets alla matcher. Stryktipsets målgrupp var själva tvungna att följa varje enskilt lag i den engelska ligan på olika kanaler och själva skapa den samlade informationen.

Under våren 2016 inledde därför Crisp Film ett samarbete med Stryktipset med en målsättning att förvandla en kräsen, digital och rörlig målgrupp till en mer medveten. Målsättningen var även att skapa ett engagemang kring spel som var delbart med vänner, kontakter och familj.

Resultatet blev “Holmgren kommenterar stryket”, content produktioner för Stryktipset med ett dussintal filmer som nu går live på Facebook, Youtube och Stryktipsets webbplats varje torsdag sedan 1 år tillbaka. I varje avsnitt möter Holmgren nya supportrar, utför en nya aktivitet och presenterar dessutom sin egen tippning inför den kommande lördagens stryktips.

 

Med en räckvidd på totalt 3,2 miljoner går det inte annat än att kalla projektet en succé.

NIKLAS HOLMGREN KOMMENTERAR STRYKTIPSET

2017

2016