fbpx Time For A New Life - Crisp Film

Time For A New Life

”Time for a new life” är producerad åt Forsman & Bodenfors. Det är andra uppdraget och konceptet där vi haft nöjet att utveckla idéer och producera för Vattenfall, vilket är superkul.

Filmen vänder sig till unga familjer, 25-40 år, och handlar om saker och tankar en flytt rör om bland, vardagssaker som ska flyttas, oro blandat med framtidsförhoppningar. Då kan det vara skönt att veta att du kan flytta med ditt klimatsmarta elavtal till det nya boendet med Vattenfall. Det tar vi fasta på och lyfter fram genom ett symboliskt bildspråk kombinerat med en poetisk voice over- röst som får en att tänka till.

Genom att tydligt visualisera att man ”tar elen med sig” med ett avtal från Vattenfall” skapar vi både ett fint bildspråk som hänger ihop bra med Vattenfalls budskap och en intressant och smart visuell idé: El blir tydligt en av sakerna som spelar en avgörande roll vid flytten när flyttlasset går, och med en jordglob som ”huvudkaraktär” ihop med Vattenfalls smarta lösningar skickar vi ett positivt budskap mitt i klimatfrågan.

Filmen avslutas med budskapen: ”flytta till ett fossilfritt hem”, samt ”det är lätt att ta med sig elavtalet från Vattenfall när man flyttar till ett nytt boende med Vattenfall.”

Liksom som övriga filmer vi producerat åt F&B för Vattenfall är också den här filmen i linje med Vattenfalls större löfte: ”Fossilfritt på en generation”.

Kund Vattenfall
Byrå Forsman & Bodenfors
Marknad Finland
Målgrupp Unga Familjer (25-40 år)
Titel Time For a New Life
Kanaler SoMe
Director Robin Ehlde
Executive Producer Thomas Aziz
Producer Alina Rydbeck
DOP Josua Enblom

Videos

Play video
Prenumerera på vårt nyhetsbrev