Ett renare hem

Nästa generations luftrenare

Tillbaka till det nostalgiska 80-talet! I den här kampanjen tillsammans med Pernilla Wahlgren tar vi oss tillbaka i tiden och hyllar Ozoneair Purify och dess förmåga att skapa renare luft i ditt hem, genom en unik och humoristisk reklamfilm. 

I reklamfilmerna blir man helt omsvept av drypande 80 tals-estetik, där Pernilla sjunger och dansar fram exempel på hur dålig luft i hemmet kan uppstå och hur ineffektiva lösningarna oftast har varit – Ozoneair Purify framstår som räddningen från dessa bekymmer.

Vi fick gå hela vägen i vårt filmiska uttryck, både visuellt och i tonalitet, och hade möjlighet att leka med hur reklamfilmer skapades under detta ikoniska årtionde. En klockren flirt med 80-talet och hur Pernilla såg ut på den tiden, vilket ger en extra dimension av humor och underhållning. 

Kampanjen syntes överallt, från TV-rutan och i radio, till tryckta annonser och Pernillas egna sociala mediekanaler, med målet att nå ut till en bred publik. Vår reklamfilm fick en hjärtlig mottagning och har bland annat synts under Nyhetsmorgon i TV4 och andra tittarmagneter, där responsen från tittarna har varit överväldigande positiv.

Client Ozonair
Title A Cleaner Home
Channel TVC, SoMe, Web
Director Robin Ehlde
Executive Producer Thomas Aziz
Producer Sofia Sörlin
FAD Jonas Overton
DOP & Colorist Daniel J. Edin
Editor & VFX Rickard Boija
Music Streamline Studio

Videos

Play video
Hero
Play video
Dir Cut 35s
Play video
Fisk 20s
Play video
Pollen 20s
Play video
15s
Play video
10s
Play video
6s
Play video
Casefilm
Ladda fler
Prenumerera på vårt nyhetsbrev