Skona, in!

Skona, in!

Vi fick i uppdrag att tillsammans med reklambyrån Jung Relations skapa en kampanj för ICA Skona, där fokus låg på att presentera deras nya tvättmedelsflaska tillverkad av återvunnen plast från svenska hushåll. Detta betyder att plasten i SKONA-flaskan kan ha ägts och återvunnits av vilken svensk som helst.

Då ICA var en stolt partner till Svenska Fotbollförbundet, hade vi möjligheten att ta hjälp av två högaktuella landslagsspelare, Zećira Mušović och Magdalena Eriksson, som snart skulle spela en viktig roll i VM-bronset under VM i fotboll sommaren 2023. Dessa spelare skulle vara ansiktena utåt i denna kampanj.

Uppdraget innebar att sätta fokus på en specifik del av kampanjen som skulle skapa spridning och engagemang, och som skulle vara särskilt relevant för våra landslagsstjärnor – trick shots. Genom att integrera trick shot-konceptet som en central del av hero-filmen skapades en tydlig röd tråd som förenade kampanjfilmerna och gjorde samarbetet med Svenska Fotbollförbundet till en sammanhängande helhet.

Filminspelningen ägde rum under en kall aprildag i Malmö, där vi tillbringade några timmar på en fotbollsplan och skapade olika trick shots med olika återvinningsbara flaskor tillsammans med Magdalena Eriksson och Zećira Mušović.

Vi levererade denna gång endast i stående format, eftersom kampanjen skulle spridas främst via sociala medier. Resultatet blev en framgångsrik kampanj som innehöll två filmer för ICA Skona, vilka tillsammans lyckades förmedla det hållbara budskapet med en twist av kreativitet och en tydlig koppling till fotbollsvärlden.

CLIENT Ica
AGENCY Jung Relations
TITLE Skona, in!
CHANNEL SoMe, Web
EXECUTIVE PRODUCER Thomas Aziz
PRODUCER Sofia Sörlin
DIRECTOR Robin Ehlde
EDITOR Adam Sköld
DOP Daniel Edin

Videos

Play video
Skona, in! - 20s
Play video
Skona, in! - 6s
Play video
Skona, in! - Blooper
Prenumerera på vårt nyhetsbrev